Relacje z bliskimi

Dzięki scenariuszom z tego obszaru będziesz mógł/mogła poprowadzić szkolenia, które pokażą różne możliwości, jakie daje komputer i telefon z dostępem do internetu osobom, chcącym dzięki technologiom zadbać o relacje z bliskimi, ale też szukać nowych znajomości i komunikować się z ludźmi.

Scenariusze podpowiadają, jak zapoznawać ludzi z różnymi narzędziami, które mogę wesprzeć ich,  jako rodziców, które pomogą im zaoszczędzić czas, dając możliwość załatwianiu bieżących spraw przez internet, towarzyszyć dziecku w jego aktywnościach w sieci, lepiej rozumieć co ono tam robi, czego szuka, z czym się styka. Cześć scenariuszy z tego obszaru jest wprost dedykowana zagadnieniom związanym z bezpieczeństwem w sieci. Dzięki szkoleniom organizowanym według udostępnionych scenariuszy uczestnicy/uczestniczki poznają także narzędzia ułatwiające im bycie w kontakcie ze znajomymi, szukanie grup osób o podobnych zainteresowaniach czy potrzebach, a także poznawanie nowych osoby. Dowiedzą się też, jak zadbać o to, żeby inni widzieli tylko te informacje, które faktycznie chcą upublicznić.

Po zakończeniu szkolenia osoby uczestnice będą wiedzieć czym są portale społecznościowe, jaką rolę pełnią w społeczeństwie, do czego służą i które z nich są najpopularniejsze. Po szkoleniu każda osoba będzie posiadała konto na Facebooku w związku z tym będą potrafili: korzystać z co najmniej jednego serwisu społecznościowego,, nawiązywać kontakt z innymi użytkownikami serwisu i wysłać krótkie informacje.

Po zakończeniu szkolenia osoby uczestnice będą wiedzieć czym są portale społecznościowe, jaką rolę pełnią w społeczeństwie, do czego służą i które z nich są najpopularniejsze. Po szkoleniu każda osoba będzie posiadała konto na Facebooku w związku z tym będą potrafili: korzystać z co najmniej jednego serwisu społecznościowego, nawiązać kontakt z innymi użytkownikami, wyszukać grupy fora dyskusyjne, dołączyć do nich i aktywnie uczestniczyć (publikować posty, komentować).

Po zakończeniu szkolenia osoba uczestnicząca będzie: wiedziała co to jest program antywirusowy i do czego jest potrzebny?, potrafiła zainstalować przykładowy bezpłatny program antywirusowy oraz będzie umiała zidentyfikować sytuacje stanowiące zagrożenie dla ich komputerów. Ponadto będzie znała potencjalne zagrożenia jakie wynikają z korzystania z usług dostępnych w internecie i konsekwencje braku zabezpieczenia lub nieodpowiedniego zabezpieczenia urządzeń wykorzystywanych do dostępu do tych usług.

Po zakończeniu szkolenia osoba uczestnicząca będzie: wiedziała co to jest program antywirusowy i do czego jest potrzebny? potrafiła zainstalować przykładowy bezpłatny program antywirusowy oraz będzie umiała zidentyfikować sytuacje stanowiące zagrożenie dla ich komputerów. Ponadto będzie znała potencjalne zagrożenia jakie wynikają z korzystania z usług dostępnych w internecie i konsekwencje braku lub nieodpowiedniego zabezpieczenia urządzeń wykorzystywanych do dostępu do tych usług.

Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą umieć korzystać z ustawień prywatności w co najmniej jednym serwisie społecznościowym w związku z tym będą potrafili: sprawdzić i zmienić ustawienia prywatności i zabezpieczeń w internecie, by kontrolować ujawnianie swoich danych osobowych, blokować nadawców obraźliwych lub nieetycznych wiadomości i je usuwać skonfigurować swój profil, w taki sposób, aby odpowiednie treści mogły być oglądane tylko przez odpowiednich użytkowników.

Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą umieć korzystać z ustawień prywatności w co najmniej jednym serwisie społecznościowym w związku z tym będą potrafili: sprawdzić i zmienić ustawienia prywatności i zabezpieczeń w internecie, by kontrolować ujawnianie swoich danych osobowych, blokować nadawców obraźliwych lub nieetycznych wiadomości i je usuwać, skonfigurować swój profil, w taki sposób, aby odpowiednie treści mogły być oglądane tylko przez odpowiednich użytkowników.

Po zakończeniu szkolenia uczestnik/ uczestniczka będzie wiedzieć czym są serwisy towarzyskie dedykowane poznawaniu nowych osób, jaką rolę pełnią w utrzymywaniu relacji towarzyskich, jakie serwisy są najpopularniejsze? Ponadto będzie umiał/ umiała korzystać z różnych narzędzi i aplikacji dedykowanych komunikacji oraz narzędzi umożliwiających nawiązywanie nowych relacji towarzyskich. Będzie potrafi/potrafiła założyć konto, dodać do niego odpowiednie treści oraz wykorzystywać je w nawiązywaniu nowych znajomości.

Po zakończeniu szkolenia uczestnik/ uczestniczka będzie wiedzieć czym są serwisy towarzyskie dedykowane poznawaniu nowych osób, jaką rolę pełnią w utrzymywaniu relacji towarzyskich, jakie serwisy są najpopularniejsze? Ponadto będzie umiał/ umiała korzystać z różnych narzędzi i aplikacji dedykowanych komunikacji oraz narzędzi umożliwiających nawiązywanie nowych relacji towarzyskich. Będzie potrafi/potrafiła założyć konto, dodać do niego odpowiednie treści oraz wykorzystywać je w nawiązywaniu nowych znajomości.

Osoba uczestnicząca będzie: umiała korzystać z różnych narzędzi komunikacji elektronicznej np. komunikatora Snapchat w relacjach z bliskimi, w zależności od potrzeb. W szczególności będzie: umiała założyć własne konto na Snapchacie, umiała korzystać z podstawowych funkcji komunikatora Snapchat, wysyłać Snapy (znikające zdjęcia lub video) i odbierać wiadomość w czasie rzeczywistym, umiała korzystać z funkcji czatu w Snapchacie, gotowa do samodzielnego poznawania i testowania nowych funkcji w komunikatorze Snapchat.

Osoba uczestnicząca będzie: umiała korzystać z różnych narzędzi komunikacji elektronicznej np. komunikatora Snapchat w relacjach z bliskimi, w zależności od potrzeb. W szczególności będzie: umiała założyć własne konto na Snapchacie, umiała korzystać z podstawowych funkcji komunikatora Snapchat, wysyłać Snapy (znikające zdjęcia lub video) i odbierać wiadomość w czasie rzeczywistym, umiała korzystać z funkcji czatu w Snapchacie, gotowa do samodzielnego poznawania i testowania nowych funkcji w komunikatorze, umiała dodać Snapa do My Story w aplikacji Snapchat.

Zmień rozmiar czcionki