Edukacja

Dzięki szkoleniom z tego obszaru poznasz z jednej strony różne sposoby uczenia się przez internet z drugiej różne narzędzia do tworzenia własnych zasobów i dzielenia się nimi w sieci.

Poznasz zasady i zalety edukacji online. Dowiesz się, jak korzystać z platform internetowych z e-learningiem Internetowe Rewolucje Google i platformy Kursodrom. Nauczysz się, jak samodzielnie robić projekt graficzny ulotki, plakatu czy zaproszenia. Poznasz też listę narzędzi do tworzenia i edycji dokumentów, arkuszy i prezentacji.

Czego dowiesz się dzięki szkoleniu?

Z tego szkolenia dowiesz się, jak przygotowywać różne materiały informacyjne, promocyjne i graficzne korzystając z ogólnodostępnych narzędzi: serwisów internetowych, aplikacji mobilnych czy innych e-usług. Uzyskasz wskazówki dotyczące tego, jak w prosty sposób przygotować dobre materiały. Poznasz miejsca w internecie, gdzie znajdują się darmowe zdjęcia dobrej jakości i dowiesz się, jak zgodnie z prawem z nich korzystać.

Elementy szkolenia:

Szkolenie składa się z kilku elementów. Można z nich korzystać w dowolnej kolejności. Elementy szkolenia:

1). Webinarium pt. „Zrób to sam, zrób to sama – plakat, ulotka, zaproszenie”
Webinarium poświęcone jest ogólnodostępnym narzędziom elektronicznym – serwisom internetowym, aplikacjom mobilnym i innym e-usługom, za pomocą których możesz przygotować dokumenty tekstowe, prezentacje multimedialne, plakaty, ulotki czy zaproszenia. Z tego webinarium dowiesz się, jak edytować zdjęcia korzystając z darmowej aplikacji mobilnej Snapseed oraz bezpłatnych programów GIMP, Pixlr oraz XnView, a także gdzie w internecie znaleźć darmowe zdjęcia dobrej jakości. Czas trwania nagrania: 48 minut.

Ekspertką na webinarium jest Noemi Gryczko (www.noemigryczko.com) – innowator, socjolog. Pokazuje, jak wykorzystywać aplikacje mobilne i narzędzia online, aby lepiej angażować pracowników, studentów i uczestników konferencji. Dzięki praktycznej wiedzy o mobile learning, podpowiada, jak uczyć się przez internet, tworzyć i dzielić się wiedzą z innymi.

2) Prezentacja pt. „Dobra prezentacja czyli jaka?” – POBIERZ PLIK
Z tej prezentacji dowiesz się, z jakich narzędzi możesz skorzystać przygotowując prezentację multimedialną, jak przygotować dobrą prezentację, a także czym są licencje Creative Commons (CC) i kiedy się je stosuje.

 

3) Prezentacja pt. „Jak stworzyć dokument tekstowy za pomocą usługi Dokumenty Google?” – POBIERZ PLIK
Z tej prezentacji dowiesz się, jak korzystać z usługi Dokumenty Google po to, by tworzyć własne dokumenty tekstowe, jak edytować je samodzielnie lub z pomocą innych osób współpracujących przy tych samych dokumentach, a także jak udostępniać dokumenty innym osobom i opublikować je w internecie.

 

4) Dokument tekstowy pt. „Lista narzędzi do tworzenia i edycji dokumentów tekstowych, arkuszy kalkulacyjnych i prezentacji” – POBIERZ PLIK
Autorką prezentacji „Dobra prezentacja czyli jaka?” i dokumentu tekstowego jest Sabina Furgoł – polonistka, wykładowca, trenerka, ewaluatorka, nauczyciel-konsultant, a także ekspertka programu POWER, PO KL. Z zamiłowania eksperymentatorka poszukująca nowych skutecznych rozwiązań metodycznych, które wpływają na motywację do uczenia się oraz podnoszą efektywność procesu edukacyjnego. Autorka publikacji, artykułów, poradników dla nauczycieli poświęconych metodom nauczania, motywacyjnemu wykorzystywaniu ICT w uczeniu się.

Autorką prezentacji „Jak stworzyć dokument tekstowy za pomocą usługi Dokumenty Google?” jest Agnieszka Koszowska – redaktorka serwisu www.biblioteki.org, koordynatorka projektów w Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Pisze, szkoli, prowadzi webinaria, zajmuje się mediami społecznościowymi, wspiera realizację projektów międzynarodowych, projektów e-learningowych oraz popularyzujących naukę programowania.

Czas trwania szkolenia:

Uważne zapoznanie się z wszystkimi materiałami i wykonanie polecanych ćwiczeń zajmie Ci ok. 4 godziny.

Czego dowiesz się dzięki szkoleniu?

Szkolenie „Podnoszenie kwalifikacji zawodowych ” jest poświęcone korzystaniu z serwisów społecznościowych, które wspierają rozwój zawodowy na przykładzie LinkedIn. Dowiesz się jak założyć konto na portalu, jak nawiązywać kontakty, uczestniczyć w grupach dyskusyjnych i budować swój profil zawodowy.

Autorką materiałów jest:

Anna Dyjak – trenerka z zakresu pracy i rozwoju zawodowego, doradca zawodowy i pedagog. Współautorka narzędzi diagnostycznych dla zdolnej młodzieży, potrafi odkryć talent i umiejętności u każdego.

Ekspertką podczas webinarium jest:

Maria Thun Janowska – certyfikowany coach, prowadzi zajęcia na wyższej uczelni. Wiedzę zdobytą z różnorodnych doświadczeń zawodowych i na drodze formalnej edukacji przekłada na wspieranie osób poszukujących zmian w swojej sytuacji zawodowej. Pomaga w określaniu celu zawodowego i przygotowaniu planu działań do jego osiągnięcia. Pomaga pisać skuteczne dokumenty aplikacyjne do pracy.

Elementy szkolenia:

Szkolenie składa się z dwóch webinariów (polecamy zapoznawanie się z nimi w następującej kolejności):

1) webinarium: „LinkedIn: jak stworzyć i prowadzić profil by dostawać oferty pracy?”, poświęconego korzystania z zawodowych portali społecznościowych.
Dowiesz się z niego, jakie są korzyści z posiadania konta w serwisie, jak korzystać z serwisu, jak zarządzać swoim profilem zawodowym, jak uzyskać potwierdzenie umiejętności i rekomendacje, jak utrzymywać relacje w sieci zawodowej, grupach dyskusyjnych, [22:07 min.]

2) webinarium: „Jak napisać profesjonalne i skuteczne dokumenty aplikacyjne?” poświęconego tworzeniu cv i innych dokumentów aplikacyjnych. Jest to dodatkowy materiał uzupełniający, do którego odwołuje się ekspertka we wcześniejszym webinarium. [41:38 min.]

Czas trwania szkolenia:

Uważne zapoznanie się z wszystkimi materiałami i wykonanie polecanych ćwiczeń zajmie Ci ok. 2 godzin.

Czego dowiesz się dzięki szkoleniu?

Z tego szkolenia dowiesz się, jakie korzyści można odnieść z uczenia się przez internet oraz w jaki sposób i w jakich formach można to robić. Poznasz serwisy internetowe z bogatą ofertą kursów e-learningowych oraz strony, na których można znaleźć ebooki, audiobooki czy filmy instruktażowe. Uzyskasz wskazówki dotyczące tego, jak skutecznie uczyć się w domu i jak najlepiej wykorzystać dostępne możliwości.

Elementy szkolenia:

Szkolenie składa się z kilku elementów. Można z nich korzystać w dowolnej kolejności. Elementy szkolenia:

1). Webinarium pt. „Na własną rękę. Jak uczyć się z internetu?”
Z tego webinarium dowiesz się, czego można, a czego nie można nauczyć się z internetu, i jak skutecznie to robić. Poznasz korzyści z nauki przez internet, metody zdalnej nauki i narzędzia, które możesz wykorzystać w swoim rozwoju. Dowiesz się, co to jest MOOC, podcast, blended learning i gdzie znaleźć inspirujące wykłady z całego świata. Podczas webinarium zostały przedstawione takie serwisy, jak: Coursera, Udemy, Skillshare, TED, a także aplikacja mobilna Duolingo do nauki języków. Czas trwania nagrania: 36:25 minut.

Ekspertką na webinarium jest Noemi Gryczko – innowator, socjolog. Pokazuje, jak wykorzystywać aplikacje mobilne i narzędzia online, aby lepiej angażować pracowników, studentów i uczestników konferencji. Dzięki praktycznej wiedzy o mobile learning, podpowiada, jak uczyć się przez internet, tworzyć i dzielić się wiedzą z innymi.

2) Prezentacje pt. „Edukacja online”POBIERZ PLIK

Z prezentacji „Edukacja online” dowiesz się, co to jest komunikacja synchroniczna i asynchroniczna i jaka jest różnica pomiędzy e-learningiem a uczeniem się metodą blended learning. Poznasz różne formy nauki przez internet, dowiesz się, co to jest platforma e-learningowa, kurs e-learningowy i webinarium. Poznasz strony, na których można znaleźć ebooki (książki elektroniczne) oraz audiobooki (książki mówione) i jak możesz z nich skorzystać.

 

2) Prezentacje pt. „Różne formy uczenia się”POBIERZ PLIK

Po obejrzeniu prezentacji pt. „Różne formy uczenia się” dowiesz się, w jaki sposób można dziś zdobywać wiedzę, zapoznasz się z bezpłatną ofertą kursów e-learningowych, a także nauczysz się, jak korzystać z ebooków i audiobooków.

Autorką prezentacji jest:

Sabina Furgoł – polonistka, wykładowca, trenerka, ewaluatorka, nauczyciel-konsultant, a także ekspertka programu POWER, PO KL. Z zamiłowania eksperymentatorka poszukująca nowych skutecznych rozwiązań metodycznych, które wpływają na motywację do uczenia się oraz podnoszą efektywność procesu edukacyjnego. Autorka publikacji, artykułów, poradników dla nauczycieli poświęconych metodom nauczania, motywacyjnemu wykorzystywaniu ICT w uczeniu się.

3) filmy

  • Jak zapisać się na zdalny kurs? (film pokazuje krok po kroku, jak zapisać się na kurs e-learningowy na przykładzie platformy Udemy) (Czas trwania: 5:32 min)

  • Jak korzystać z platformy Internetowe Rewolucje Google? (film omawia, czym jest platforma Internetowe Rewolucje Google, jak korzystać z kursów dostępnych na tej platformie i uzyskać certyfikat) (Czas trwania: 4:19 min)

  • Kursy online na platformie Kursodrom (Film omawia, czym jest platforma Kursodrom, dla kogo jest przeznaczona oraz jak korzystać z kursów dostępnych na tej platformie) (Czas trwania: 4:31 min)

Czas trwania szkolenia:

Uważne zapoznanie się z wszystkimi materiałami i wykonanie polecanych ćwiczeń zajmie Ci ok. 3 godziny.

Zmień rozmiar czcionki