Tworzenie zasobów informacyjnych i dzielenie się nimi

Czego dowiesz się dzięki szkoleniu?

Z tego szkolenia dowiesz się, jak przygotowywać różne materiały informacyjne, promocyjne i graficzne korzystając z ogólnodostępnych narzędzi: serwisów internetowych, aplikacji mobilnych czy innych e-usług. Uzyskasz wskazówki dotyczące tego, jak w prosty sposób przygotować dobre materiały. Poznasz miejsca w internecie, gdzie znajdują się darmowe zdjęcia dobrej jakości i dowiesz się, jak zgodnie z prawem z nich korzystać.

Elementy szkolenia:

Szkolenie składa się z kilku elementów. Można z nich korzystać w dowolnej kolejności. Elementy szkolenia:

1). Webinarium pt. „Zrób to sam, zrób to sama – plakat, ulotka, zaproszenie”
Webinarium poświęcone jest ogólnodostępnym narzędziom elektronicznym – serwisom internetowym, aplikacjom mobilnym i innym e-usługom, za pomocą których możesz przygotować dokumenty tekstowe, prezentacje multimedialne, plakaty, ulotki czy zaproszenia. Z tego webinarium dowiesz się, jak edytować zdjęcia korzystając z darmowej aplikacji mobilnej Snapseed oraz bezpłatnych programów GIMP, Pixlr oraz XnView, a także gdzie w internecie znaleźć darmowe zdjęcia dobrej jakości. Czas trwania nagrania: 48 minut.

Ekspertką na webinarium jest Noemi Gryczko (www.noemigryczko.com) – innowator, socjolog. Pokazuje, jak wykorzystywać aplikacje mobilne i narzędzia online, aby lepiej angażować pracowników, studentów i uczestników konferencji. Dzięki praktycznej wiedzy o mobile learning, podpowiada, jak uczyć się przez internet, tworzyć i dzielić się wiedzą z innymi.

2) Prezentacja pt. „Dobra prezentacja czyli jaka?”
Z tej prezentacji dowiesz się, z jakich narzędzi możesz skorzystać przygotowując prezentację multimedialną, jak przygotować dobrą prezentację, a także czym są licencje Creative Commons (CC) i kiedy się je stosuje.
3) Prezentacja pt. „Jak stworzyć dokument tekstowy za pomocą usługi Dokumenty Google?”
Z tej prezentacji dowiesz się, jak korzystać z usługi Dokumenty Google po to, by tworzyć własne dokumenty tekstowe, jak edytować je samodzielnie lub z pomocą innych osób współpracujących przy tych samych dokumentach, a także jak udostępniać dokumenty innym osobom i opublikować je w internecie.
4) Dokument tekstowy pt. „Lista narzędzi do tworzenia i edycji dokumentów tekstowych, arkuszy kalkulacyjnych i prezentacji”
Autorką prezentacji „Dobra prezentacja czyli jaka?” i dokumentu tekstowego jest Sabina Furgoł – polonistka, wykładowca, trenerka, ewaluatorka, nauczyciel-konsultant, a także ekspertka programu POWER, PO KL. Z zamiłowania eksperymentatorka poszukująca nowych skutecznych rozwiązań metodycznych, które wpływają na motywację do uczenia się oraz podnoszą efektywność procesu edukacyjnego. Autorka publikacji, artykułów, poradników dla nauczycieli poświęconych metodom nauczania, motywacyjnemu wykorzystywaniu ICT w uczeniu się.

Autorką prezentacji „Jak stworzyć dokument tekstowy za pomocą usługi Dokumenty Google?” jest Agnieszka Koszowska – redaktorka serwisu www.biblioteki.org, koordynatorka projektów w Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Pisze, szkoli, prowadzi webinaria, zajmuje się mediami społecznościowymi, wspiera realizację projektów międzynarodowych, projektów e-learningowych oraz popularyzujących naukę programowania.

Czas trwania szkolenia:

Uważne zapoznanie się z wszystkimi materiałami i wykonanie polecanych ćwiczeń zajmie Ci ok. 4 godziny.

Test i certyfikat

Szkolenie kończy się testem składającym się z 3 pytań. W przypadku negatywnego wyniku testu, będziesz mieć możliwość jego powtórzenia. Po ukończeniu szkolenia i uzyskaniu pozytywnego wyniku testu, będziesz mieć możliwość wydrukowania certyfikatu, poświadczającego udział w szkoleniu.

Chcesz wziąć udział w tym szkoleniu?

Jeśli chcesz wziąć udział w tym szkoleniu, w ankiecie Indywidualnego Planu Działania (IPD), do której link dostaniesz w mailu po założeniu konta na platformie, zaznacz: obszar 3 „Edukacja” – pkt 3.2 i 3.3